Werknemersvoordelen als middel voor het aanwerven van werknemers

Werknemersvoordelen en extraatjes in diverse vormen omvatten verschillende vormen van niet-geldelijke vergoedingen die aan werknemers worden aangeboden naast hun reguliere loon of salarissen. In veel gevallen, wanneer een werknemer zijn loon inruilt voor een of ander geldelijk voordeel, wordt dit een "payback"- of "pay for performance"-overeenkomst genoemd. Sommige van deze vormen van werknemersvoordelen kunnen ook worden aangeduid als employee benefits of werknemersprikkels. Dit soort overeenkomsten kan betrekking hebben op cafetaria-stijl opleiding, voordelen voor de gezondheidszorg, tandheelkundige zorg, betaalde vakantie en een soort van service of faciliteit waardering programma. In de afgelopen jaren is er een toenemende aandacht geweest voor employee benefits en de implementatie ervan in meerdere bedrijfstakken. Terwijl employee benefits niet iets zijn waar iedereen van geniet omdat sommigen vinden dat ze een onnodige kostenpost zijn, zien anderen ze als een belangrijke manier om goede mensen met goede vaardigheden voor het bedrijf te laten werken en te laten profiteren van top notch bedrijfsbeleid en -praktijken.

employee benefits

De huidige economie heeft een grote druk gelegd op bedrijven die de kosten en employee benefits proberen te beheersen. De kosten in verband met secundaire arbeidsvoorwaarden zijn voor veel organisaties een prioriteit geworden en het is gebleken dat de grootste kostenpost de jaarlijkse personeelskosten zijn. Daarom is het essentieel voor werkgevers om hun huidige praktijken te evalueren als het gaat om het verstrekken van voordelen aan hun werknemers. Het is ook belangrijk voor organisaties om zich te realiseren dat ze niet alleen op voordelen kunnen vertrouwen als middel om de beste werknemers aan te trekken en te behouden; deze vormen van compensatie moeten zowel een voordeel als een hulpmiddel zijn dat werknemers gebruiken om de bedrijfskosten te verlagen en hun verdienpotentieel te vergroten.

Hoewel veel werknemers blij zijn met hun reguliere salaris en het liefst zouden blijven werken bij een bedrijf dat een solide voordelenpakket heeft, is de realiteit dat de meeste werknemers niet de tijd of het geld zouden hebben om de voordelen die ze ontvangen te behouden als ze als onderdeel van hun reguliere salaris zouden worden aangeboden. Bovendien kunnen werknemers de indruk hebben dat deze voordelen hen iets extras opleveren dat ze gewoon niet nodig hebben om te overleven en te slagen in de bedrijfswereld. Werknemers moeten zich altijd op hun gemak voelen bij hun werkgever en op de hoogte zijn van alle details rond het bedrijf waarvoor zij werken. Werkgevers moeten er echter ook voor zorgen dat ze hun werknemers een adequaat voordelenpakket bieden, zodat deze werknemers niet het gevoel hebben dat ze tekort worden gedaan als het gaat om compensatie.


Werknemersvoordelen als middel voor het aanwerven van werknemers