Een werknemer aannemen met een lange lijst van kwaliteiten

kwaliteitswerknemer

Als u overweegt een werknemer aan te nemen, wilt u weten waar u op moet letten bij het aannemen van een werknemer. Uw eerste taak is te ontdekken of de persoon die u in dienst neemt ook echt past in de functie waarvoor hij of zij is aangenomen. Om dit uit te vinden, zult u ervoor willen zorgen dat u alleen kwaliteitspersonen pakt en aanneemt voordat een andere werkgever ze aanneemt. Hieronder leest u hoe u kwaliteitsmedewerkers kunt uitkiezen:

Om een kwaliteitsmedewerker te vinden, moet u in de eerste plaats nagaan wat zijn of haar sterke punten zijn. Hoewel een persoon over talloze kwaliteiten kan beschikken, zijn er maar een paar die er echt toe doen op de werkvloer. Daarom is het het beste eerst die kwaliteiten te identificeren voordat u zijn of haar tekortkomingen bespreekt. Want zelfs als je een groot aantal kwaliteiten van een persoon vindt, moet je er één vinden die er echt toe doet op de werkvloer. Als u bijvoorbeeld vindt dat de werknemer over goede leiderschapskwaliteiten beschikt, maar deze vaardigheid op de werkvloer niet van groot belang is, zult u deze specifieke kwaliteit niet gebruiken als onderdeel van uw criteria voor het kiezen van een werknemer.

Zoals eerder gezegd, wilt u ervoor zorgen dat u alleen personen aanneemt die passen bij de functie waarvoor ze zijn aangenomen. Als u bijvoorbeeld merkt dat de persoon met wie u een gesprek hebt, de vereiste taken kan uitvoeren, maar het kantoor zit vol met mensen die dezelfde taak ook kunnen uitvoeren, kunt u overwegen de persoon aan te nemen die meer leiderschapskwaliteiten heeft. Om te bepalen of een persoon al dan niet geschikt is voor de functie waarvoor hij of zij is aangenomen, moet u nagaan hoe zijn of haar persoonlijkheid of eigenschappen passen bij die van anderen op kantoor. Als u bijvoorbeeld een persoon vindt die een groot leiderschapspotentieel heeft, maar niet goed kan opschieten met andere personen die even bekwaam zijn, dan kunt u deze persoon verder interviewen om te bepalen of hij of zij echt de persoonlijkheid heeft om een leider te worden. Door al deze stappen te nemen voordat u een definitieve beslissing neemt over wie u wilt aannemen, zult u in staat zijn om een persoon te vinden die echt past bij de baan die hem of haar is aangeboden. Houd echter in gedachten dat als je geen kwaliteiten kunt vinden in een individu die er echt toe doen, het misschien het beste is om verder te gaan en iemand te zoeken die dat wel kan.


Een werknemer aannemen met een lange lijst van kwaliteiten